Adobe Social, en verktøykasse for bedrifter som markedsfører seg i sosiale medier, er oppgradert til versjon 3.0.
Blant de nye evnene er innebygget analyse av tidligere liker, kommentarer og delinger, som utnyttes til å anbefale det optimale tidspunktet for å legge ut oppdateringer.
En annen nyhet er at applikasjonen nå er tilgjengelig også for iOS og Android. Markedsførere i sosiale kanaler er med andre ord ikke lenger lenket til sine pc-er.
I tillegg til Facebook, kan Adobe Social også brukes til å styre markedsføring i Flickr, Foursquare, Google+, Linkedin, Reddit, Tumblr, Twitter og Youtube.
Foursquare er en lokasjonsbasert tjeneste for mobile enheter som gir brukere poeng hver gang de «sjekker inn» på et registrert sted. Adobe forklarer at Social har tilgang til innsjekkingene, og bruker disse dataene til å måle gjennomslagskraften til nettannonsering.
– Med Foursquare-integrasjonen kobler Adobe Social online annonsering til bunnlinjen og gir markedssjefer et kraftig verktøy for å måle ROI innen Social Marketing. Koblingen mellom fysiske innsjekkinger og adferd på nettet gir bedre muligheter for å målrette og forstå hvilke kampanjer og tilbud forbrukerne etterspør og reagerer på, sier Håkan Cedell, nordisk ansvarlig for Adobe Social.