80 prosent av kommunene og de statlige virksomhetene opplyser at koronapandemien har ført til økt digitaliseringstakt.
Like mange svarer i årets undersøkelse fra Statistisk sentralbyrå (SSB) at de har fikk økte IKT-utgifter i løpet av koronaåret 2020.
90 prosent av kommunene og de statlige virksomhetene sier at de har hatt økt bruk av hjemmekontor i pandemien.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Slik får dere kontroll på hvordan sensitive data faktisk brukes
Undersøkelsen viser at pandemien har vært en pådriver for digital omstilling. 80 prosent svarer at de har økt digitaliseringstakten i virksomheten eller kommunen. Alle fylkeskommunene sier det samme.
Kommunene melder om dette uavhengig av størrelse, mens de største statlige virksomhetene har digitalisert i større grad enn de mindre.



