Avtalen gir LLAs 75 medlemsaviser et felles tilbud om å delta som partnere i kupp.no, og planen er en gradvis innlemmelse av LLAs medlemsaviser. Dermed blir A-pressens Kupp litt sterkere, og fortsetter å ta opp kampen mot Schibsteds rubrikktjeneste FINN.no.
- LLA er på medlemsavisenes vegne meget glad for at to betydningsfulle lokalavismiljøer har funnet sammen om en matnyttig, konkret og økonomisk lønnsom Internett-tjeneste, sier markedsjef Geir K. Hus i en pressemelding.
LLA-avisene vil gjennom samarbeidsavtalen få tilgang til et nasjonalt rubrikkannonsemarked med en klar lokal profil. Nettopp denne grunntanken gjør at LLA-avisene vil føle seg hjemme i kupp.no, tror Hus.
- Avtalen med LLA-avisene vil styrke Kupps posisjon i markedet, både når det gjelder annonsevolum og lesergrunnlag. Vi ser avtalen som et viktig skritt på veien til å realisere strategien om å dekke hele det nasjonale markedet gjennom lokalavisene, sier direktør for partnere og allianser i A-pressen Interaktiv, Ellen Solberg.
Kupp.no ble etablert i oktober 2000, og teller nå 43 aviser med et samlet marked på en million lesere. Rubrikkannonsemarkedet hadde ved siste opptelling over 9000 annonser inne.