KUNSTIG INTELLIGENS

Folk spør Storebrands chatbot: – Er du singel?

Når de har fått svar på hvor de finner skademeldingen, kommer de andre spørsmålene. Da er boten klar.

Ørjan Hessen og Nicolai Aasberg jobber i Storebrand med å trene opp chatboten.
Ørjan Hessen og Nicolai Aasberg jobber i Storebrand med å trene opp chatboten. Foto: Kjersti Flugstad Eriksen
31. okt. 2018 - 09:27

Roboten håndterer 2111 samtaler per uke, som tilsvarer antallet chatsamtaler åtte rådgivere gjør. Storebrand har sett at bruken øker betydelig. Fra juni 2017 til juni 2018 var antallet samtaler i uka 842.

Share icon
Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.