RESULTATERFINANS

Fondsbank satser hardt på nettet

Med 200 millioner kroner i lomma skal bankselskapet Acta satse på nettet med sitt "finanssupermarked." Konkurrentene er norske nettbanker og nettmeglere.

Sigvald Sveinbjørnsson
10. mai 2001 - 09:08
ACTA Holding ASA

Dette er ingen tilfeldighet. Acta vil at kundene som har pengene sine i deres bank vil bruke deler av disse på forskjellige spareinstrumenter som fonds, aksjer og mer. Dermed er det ikke akkurat småkunde-segmentet de går etter.

- Vi tilbyr hele 450 norske og utenlandske fond - i tillegg til aksjehandel og nettbank - med en av markedets beste innskuddsrenter, påstår administrerende direktør Jostein Viken i Acta Online.

I dag forvalter Acta 10 milliarder kroner for sine 25.000 kunder i Norge, Sverige og Finland.

- Lanseringen av acta.no og multikanal-konseptet er en naturlig videreføring av Actas strategi. Vår målgruppe på Internett er "den andre bølgen av investorer", det vil si privatpersoner som ønsker informasjon og opplæring når de skal investere, sier Viken i en pressemelding.

Gebyrfrie tjenester skal heller ikke være salgstrikset. Selv om banken blir gebyrfri for de som har mer enn en halv million kroner på konto.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.