Fortsatt nedgang for nettannonsering

Merkevare er blant kategoriene som trekker ned.

Oslo (NTB): Sammenlignet med tallene for august 2008, har omsetningen på nettannonsering sunket med 6 prosent.

Tallene for nettannonseringen i august viser at det fortsatt er nedgang i omsetningen. Den totale nedgangen i annonseomsetningen er på 6 prosent sammenlignet med samme periode i 2008. Det er hovedsakelig merkevare og stilling ledig som trekker ned omsetningen, melder Geir E. Engen, fagsjef for digitale medier i Mediebedriftenes landsforening (MBL). Merkevareannonseringen hadde en nedgang på 11 prosent, mens stilling ledig hadde en nedgang på 23 prosent.

Likevel er det noen lyspunkter. Både bil/motor og eiendom har gjort kraftige byks på annonseomsetningen med en økning på henholdsvis 36 og 23 prosent, sammenlignet med tallene for august 2008. Totalt ble det omsatt nettannonser for 133 654 673 kroner i august.

    Les også:

Til toppen