Goolge er sammen med Microsoft de selskapene i IT-bransjen som oftest melder om nye tjenester, oppkjøp og satsningsområder.
I går kom enda en runde - Google offentliggjorde at de har kjøpt dMarc Broadcasting, et selskap som driver med radio-reklame. dMarc har et system der reklame-kjøpere kan logge seg på og booke radioreklame. Systemet er så koblet til mange av USAs radiostasjoner og spiller av riktig reklame-bit automatisk når det blir reklamepause.
Google skal betale 1,2 milliarder dollar over tre år dersom dMarc måter sine finansielle mål.
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nye PC-er visker ut forskjellene mellom fysiske og virtuelle møter
Opkjøpet kan indiktere en ambisjon fra Googles om å bli en en total-selger av reklame til kjøpere som ønsker å forenkle denne jobben, påpeker amerikanske analytikere.