Hissig priskrig fra Telenor i Sverige

Svenske mobilringere gleder seg over en hissig priskrig mellom Telenor Djuice og Comviq Tele2.

Svenske mobilringere gleder seg over en hissig priskrig mellom Telenor Djuice og Comviq Tele2.

Telenor og Tele 2-eierne Comviq er hovedutfordrerne i det svenske markedet. digi.no skrev tidligere i uken at Telenor-selskapet Djuice nå går ut med ringepriser på 1,75 pr. minutt og ingen starts- eller månedsavgifter.

    Les også:

I en pressemelding fra Djuice heter det at kundene ikke betaler noen fast månedsavgift. Samtaleprisen er satt til 1,75 svenske kroner per minutt og SMS-prisen settes til én svenske kroner per melding. Åpningsprisen er på 70 øre per samtale.

Pressemeldingen fra Djuice fikk Comviq til å reagere umiddelbart. Ifølge IDG.se senkes Comviq-abonnementet til 1,69 svenske kroner døgnet rundt i Sverige. Åpningsavgiften og kostnadene for å sende SMS er også lavere enn Djuice. Her opererer Comviq med 69 øre og 99 øre. Forutsetningen til Comviq er at man er kunde av Tele2.

I Norge må Djuice-kundene fortsatt betale etableringsavgift. Denne er på 200 kroner, mens månedsabonnentet koster 79 kroner.

Nå lanserer Telenors datterselskap Djuice en metode for å bryte bindingstiden til en mobiloperatør. På mobilselskapets egen hjemmeside reklameres det for en tjeneste for å bryte bindingstiden til konkurrerende operatører. Denne bindingstiden er inngått gjennom å selge billig mobiltelefoner til kundene.

- Det svenske markede er ekstremt tregt ettersom mange forbrukere sitter fast i ulike bindinger til sine operatører. Derfor velger vi i dag å promotere oppløsningen av mobiltelefonenes operatørbinding, sier sjef for Telenor Mobile i Sverige, Per Widerström til nyhetsbrevet Telekom Online.

Di.se melder at oppløsningen av bindingstiden er helt lovlig og det henvises til den tilsvarende tjenesten Mumien.se.

Til toppen