FORBRUKERTEKNOLOGI

HP med ras av nye hjemmeprodukter

IT-bransjen er på vei inn i stua og HP satser knallhardt med lanseringen av et ras av produkter på CES-messen.

5. jan. 2006 - 10:16

Et nytt marked har de siste åpnet seg for IT-bransjen etterhvert som musikk, video og bilder lagres og fremvises digital. Et av de tradisjonelle IT-selskapene som har satset hardest i dette markedet er HP.

Satsningen er åpenbart en del av HPs plan om å komme seg på offensiven og bedre regnskapene etter den ødeleggende priskrigen tidligere toppsjef Carly Fiorina kjørte - og tapte - mot Dell.

På Consumer Electronics Show i Las Vegas i går avdukket HP et ras av nye hjemmeprodukter. Her er listen:

- Hele ni nye HD-TVer, basert på både projektsjon, plasma og LCD, den største på 65 tommer

- Syv nye digital-kamera som kommer i salg i mars

- Fire bærbare PCer rettet mot privarkunder, hvorav dv8000 vil være utstyr med Windows Media Center og et TV-kort.

- To nye Media Center-PCer i kompakte video-spillerlignende kasser (bildet over)

Kameraene HP har fått en egen knapp for overføring av bilder til selskapets Snapfish foto-tjeneste. Der brukere nå kan lagre, bestille papirbilder og dele både bilder og video over Internett. Tjenensten, som ikke er tilgjengelig i Norge enda, skal koste tre dollar i måneden.

Les mer på her.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.