- Vi er ikke interesserte i å sette et eksempel, sier Toysmarts advokat Harry Murphy.
Han gjorde det klart ovenfor The Boston Herald at dersom ingen kjøpere er villige til å høyne budene sine betraktelig ser Toysmart ingen grunn til å selge nå.
Majoritets-eier i Toysmart The Walt Disney Co. har allerede tilbudt seg - da den dårlige publisiteten ble for mye - å kjøpe og ødelegge kundeopplysningene. Disney-budet er på 50 000 dollar, eller rundt 450 000 kroner. Det eneste andre budet kom fra et Maine-basert firma innen markedsføring, og var på noe i overkant av 100 000 kroner.


Tidligere har digi.no skrevet at kundelistene regnes som det mest verdifulle Toysmart har å selge. Det er oppsiktsvekkende at ingen andre har meldt sin interesse for å overta kundeopplysningene.
En mulig årsak er betingelsene FTC og Toysmart ble enige om under sine forhandlinger: Et selskap som kjøper kundelistene må respektere Toysmarts løfter om personvern til alle kundene på listen. I tillegg må selskapet rette sin virksomhet mot familier.
Dette er bakgrunnen for saken:
Kundeopplysninger til salgs
Presset Disney vil kjøpe kundelistene
Rettssak skal hindre salg av kundelisterDisney-selskap bryter løfte om personvern