JUSS OG SAMFUNN

Jippi for Pippi

Pippi Langstrømpe på CD-ROM har fått svenske foreldre og besteforeldre til å tømme lommene sine. 270.000 eksemplarer er solgt hittil. Og nå har Pippi fått kontrakt med Unicef.

Herman Berg
17. mai 1999 - 02:00
Astrid Lindgren



Dagens Industri"hvis barna synes CD-ROM er morsomt, synes jeg det óg"

Ahead Multimedia



Dagens Industri


FNs barneorganisasjon har valgt Pippis CD som det første multimedieproduktet som skal komplementere de klassiske julekortene de fleste av oss får tilsendt én gang i året.

Hittil har CDen blitt produsert på tolv språk med Norden og Holland som de viktigste markedene. Avtalen med Unicef fører til salg av CDen i 40 land med Unicefs logo som ekstra salgsargument. Kombinasjonen av veldedige formål og underholdningsprodukter har tradisjonelt vist seg å ha et enormt potensial for eksplosivt salg.

CDen har vært lansert på det store amerikanske markedet tidligere uten særlig suksess. En relansering både på engelsk og spansk på det markedet pluss Pippi på arabisk er imidlertid nært forestående.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra