FORBRUKERTEKNOLOGI

Kundene kan ikke trykke "enter"

- Flau og tåpelig feil av oss, sier Netcom.

31. mai 2012 - 11:27

Netcom har som mange andre et enkelt webskjema på nettsidene sine, der både privat- og bedriftskunder oppfordres til å kontakte kundeservice.

Men skjemaet er utstyrt med en uvanlig begrensning.

Fritekstfeltet der meldingen skrives inn takler ikke linjeskift. Legger man inn avsnitt i teksten går det ikke an å sende inn henvendelsen.

Netcom påpeker i rød tekst under skjemaet at de har oppdaget feilen, og at de jobber med å utbredre den. - I mellomtiden ber vi våre kunder om å unngå linjeskift. Vi beklager de ulemper det måtte medføre, skriver selskapet.

- Fikk meg en god latter da jeg skulle sende epost fra nettsidene deres, forteller en Netcom-kunde til digi.no. Han lurer på hvor mange henvendelser Netcom har gått glipp av som følge av feilen.

Netcoms kommunikasjonsdirektør blir flau når digi.no ringer og spør hva som har skjedd.

- Dette er en tåpelig feil av oss. Det er ganske enkelt en programmeringsfeil. Det har vært sånn i åtte dager. Dette skal bli utbedret i løpet av dagen, senest i morgen, sier Øyvind Vederhus.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra