Kvalitetspris til Telenor Mobil

Telenor Mobil har fått en kvalitetspris for sitt Kompass-program som ble etablert i 1996 for å bedre selskapets lønnsomhet og konkurranseevne. Prisen ble tildelt på Andersen Consultings internasjonale telecomkonferanse i Atlanta denne uken.

Telenor Mobil fikk prisen i konkurranse med blant annet Sprint, Bell Atlantic og British Telecom.

Kompass-programmet fikk prisen fordi det demonstrerer en eksepsjonell evne til å knytte sammen forretningsstrategi med innovative prosessforbedringer og IT-løsninger, ifølge David Andrews som er World Wide Managing Partner for Andersen Consulting.

- Programmets håndtering av gevinst og verdivurderinger kan fungere som en rollemodell for andre prosjekter over hele verden, ifølge Andrews.

Kompass ble etablert i juni 1996, og hadde to og et halvt års varighet.

Administrerende direktør i Telenor Mobil, Stig Herbern mener Kompass-programmet representerer den formen Telenor Mobil vil organisere selskapet etter i fremtiden for å oppnå høy innovasjonstakt og reaksjonsevne.

Til toppen