Pål Petersen har fått jobben som kommersiell direktør i cXense, programvareselskapet John Markus Lervik og en rekke andre tidligere Fast-ansatte har startet. Til forskjell fra de fleste ansatte i Lervik & Co sitt nye programvareeventyr er ikke den nye direktøren teknolog.
Petersen kommer nemlig fra stillingen som direktør for strategi og CSR (corporate social responsibility) i forsikringsselskapet Storebrand, hvor han de siste årene har hatt en rekke ledende stillinger innen salg og støttefunksjoner.
Årsaken til at Petersen er hentet om bord er for å støtte cXense sin globale ekspansjon. Selskapet tilbyr publisister analysetjenester for å få til målrettet annonsering og tilrettelegging av relevant innhold til de riktige brukerne.
_logo.svg.png)


Selskapet har allerede fått en rekke viktige kunder, og senes forrige uke kunne digi.no melde om en viktig gjennombrudsavtale i det amerikanske markedet.
I en kommentar sier John Markus Lervik at deres nye kommersielle direktør både har den visjonære og strategiske forståelsen, samt den operasjonelle erfaringen, som trengs for å støtte cXense, som nå skal vokse kraftig internasjonalt.
Les også:
- [01.07.2014] – Vellykket børsintro for Cxense
- [16.10.2013] Lervik kapret Opera-sjef
- [01.02.2013] Kapret The Economist
- [14.12.2012] Henter millioner til nytt IT-eventyr
- [17.09.2012] - Det begynner å bli ganske artig