Microsoft blir i stadig mindre grad et rent programvareselskap. Selskapet opplyser at store finans-navn som American Express, Bank of America, Citygroup og Charles Schwab nå vil markedsføre sine finansielle tjenester på Microsofts nettsted MSN MoneyCentral. Tjenesten brukes blant annet av individuelle investorer.
De fire institusjonene følger i kjølvannet av amerikas største meglerhus Merril Lynch & Co., som inngikk en markedsføringsavtale med Microsoft i november.
Institusjonenes markedsføring består i å tilby pekere til investor-informasjon, produkt-informasjon og rådgivning, for å tiltrekke seg nye kunder. Avtalenes finansielle detaljer er ennå ikke kjent, melder Bloomberg News.
Verdens største programvareprodusent piffer stadig opp sine nett-tjenester innenfor MSN nettverket for å ta opp konkurransen med markedslederen America Online (AOL). Microsoft har investert mye i nye nett-tjenester i år; blant annet jobbsøk-tjenesten CareerBuilder.
- Ved å gi brukerne et valg når det gjelder når, hvor og hvordan man kan skaffe seg finansielle råd, åpner vi nå store markedsmuligheter for våre finans-institusjonspartnere, hevder sjefen for Microsofts finansielle produkter, Rich Bray, overfor Bloomberg News.