Narvesen får Spaceworld-vegg

Reitan vil selge Spaceworld-produkter på hvert gatehjørne.

Reitan forbindes nok mest med Rema, men når Reitan Servicehandel nå har kjøpt opp Spaceworld, er det Narvesen og 7-Eleven som er mest aktuelle for utvidet vareutvalg.

– Vi har hatt kampanjer som har fungert, men det har vært vanskelig å få folk til å gå til Narvesen for å kjøpe slike produkter som spillkonsoller, sier Torstein Schroeder, adm. direktør, Reitan Servicehandel Norge.

Med oppkjøpet av Spaceworld satser Reitan på at Narvesen og 7-Eleven skal få et merkenavn inn som folk forbinder med denne typen produkter, og at flere butikker kan få faste vegger med fylt med bestselgere fra Spaceworld, med Spaceworlds logo.

– Vi har erfart at vi kan selge 10.000 mobiltelefoner på 14 dager, men det har kun vært kampanjer, ikke faste hyller, sier Kjell Magnus Reitan, daglig leder i Reitan Servicehandel.

Hovedproduktene til Spaceworld er spill, film, mobil, MP3-spillere, annen forbrukerelektronikk og noe datautstyr.

Spaceworld har 43 butikker og forventer en omsetning på nærmere 500 millioner kroner i 2005. Reitan Servicehandel har 1.400 butikker i Norge, Sverige, Danmark og Latvia, der de håper på økt salg av forbrukerelektronikk.

Rema er i utgangspunktet ikke tiltenkt som utsalgssted for Spaceworld, men felles innkjøp kan gi mer av denne typen produkter også der, sier Reitan.

Noen pris vil ikke partene gå ut med, men sluttsummen skal i vesentlig grad avhenge av hvor bra det går fremover.

Til toppen