Juss og samfunn

Neo seirer over New Media Science

Klokken åtte i dag morges publiserte Dagbladet foreløpige resultater fra avisens konkurranse om beste reportasjeside på nett. Neo Interaktiv ser ut til å ta første stikk og har fått 61 prosent av dagbladlesernes stemmer.

Herman Berg
1. des. 1997 - 11:45

Fredag i forrige uke introduserte Dagbladet en duell mellom ledende webbyråer i Norge.

Dagen før hadde de to første byråene, SOLs Neo Interaktiv og New Media Science (NMS) , fått i oppgave å webdesigne en London-reportasje fra Dagbladets fredagsmagasin. Både fredag og i helgen kunne avisens lesere stemme på de to løsningene på nettet.

Dagbladets webredaktør, Arne H. Krumsvik, har hatt som mål å få til en debatt både blant fagfolk og menigmann om hva som er god webdesign. Byråene har stått helt fritt til å kreere sin versjon av den samme reportasjen.

Krumsvik opplyste til digi.no sent på arbeidsdagen fredag at de da hadde mottatt rundt 100 tilbakemeldinger fra leserne. I dag morges kom de første resultatene på bordet. De viste at fordelingen var 61-39 i Neos favør.

New Media Science fikk kritikk for horisontal skrolling og en webløsning som var tung å laste ned. Neo scorte plusspoeng på en enklere løsning, som likevel av noen ble betegnet som kjedelig i forhold til NMS sin.

Neste fredag er det Digital Hverdag og Mogul Media som skal i ilden, mens uka etter kommer "hatoppgjøret" mellom de tidligere JBR/McCann-ansatte i Spray GK og McCanns nye, digital byrå, ThunderHouse.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra