JUSS OG SAMFUNN

Nettnavn møter virkeligheten

Noen av de beste varemerkene på Internett vil ty til andre medier for å bygge seg merkenavn, før den neste bølgen med surfere treffer Internett.

Morten Øverbye
12. mars 1997 - 00:00

Under Jupiter Communications nettkonferanse i New York forrige uke, var flere av de best kjente merkenavnene bekymret for den konkurransen de snart vil møte fra merkenavn utenfor nettet, skriver Media Daily.

Nettnavn som C|Net, BigBook og Berkeley iVillage mente at nettet med 15 millioner amerikanske husstander, ennå ikke er stort nok til å bygge merkenavn for massemarkedet. For å bygge opp merkebevisstheten blant fremtidige brukere, vil flere av selskapene derfor gå utenfor nettet for å markedsføre seg.

Samarbeid med fjernsynskanaler og aviser ble av flere nevnt som en måte å øke merkebevisstheten på. Som vellykkede eksempler på dette, ble C|Nets program på Sci-Fi Channel og Microsofts allianse med NBC trukket fram.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.