Juss og samfunn

Nina Hølke leder nettbransjens egen reklameorganisasjon

Nettbransjens nye interesseorganisasjon for internnettreklame, INMA, ble formelt stiftet torsdag. Daglig leder Arne Thorbeck har fått med seg medierådgiver Nina Hølke i Media.com som styreleder.

Therese Werenskiold
8. sep. 2001 - 12:44

Det var flere utsettelser før nettaktørene som lever av nettreklame fikk samlet troppene: Torsdag den 6. september 2001 ble den nye nettorganisasjonen INMA stiftet.

- Vi vil lage en organisasjon som retter seg mot bedrifter som lever av å levere innhold og lever av å selge annonser. Vi mener å rette oss mot en ganske romslig del av nettbransjen, sa reklamemakeren Arne Thorbeck til digi.no mot slutten av august.


Han er valgt til konstituert leder av organisasjonen.

Målgruppene er reklamebyråer, mediebyråer og annonsører. Organisasjonen vil jobbe med å rydde opp i begrepsforvirring, standarder på reklame og forenkle bildet av reklamemarkedet på nett.



PropagandaNina HølkeMedia.com Interactive


Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra