Norske Coil i digital dialog med Cox

Det lille konsulentselskapet Coil har inngått partnerskapsavtale med Cox Kommunikasjon.

Det lille konsulentselskapet Coil har inngått partnerskapsavtale med Cox Kommunikasjon.

Norske Coil, som har sprunget ut av reklameeide Volt Design, har fått en avtale med PR-byrået Cox Kommunikasjon. Cox (som tidligere het Reportasjejournalistene) er medlem av Association of Publishing Agencies (APA) og samarbeider med et nettverk av europeiske PR-byråer.

Cox har et samarbeid med flere utdanningsinstitusjoner, blant annet Handelshøyskolen BI. Et oppdrag som har dypper på Coil er å utvikle en nett-tjeneste for Handelshøyskolen for etter- og videreutdanning. Coil leverer teknologiløsningen.

Selskapet har også samarbeidsavtaler med blant andre reklamebyrået Bold, Push Sisteleddsbyrå, Volt Design og konsulentselskapet Roos & Co. Det er noen ansatte i Bold som sitter med privat eierskap i Volt Design som igjen eier Coil.

- Partnerskap er en krevende måte å samarbeide på, men kan gi veldig store gevinster, sier daglig leder i Coil Guttorm Rebnes. Rebnes har jobbet som leder for et selskap som har drevet med strategisk ledelsesrådgiving (Roos & Co).

- Vi skal nok ekspandere selskapet vårt etter hvert (i dag er de bare fire ansatte i selskapet - red.anm.). Men vi skal gjøre det fornuftig, sier han som en kommentar til alle de fusjonene og oppkjøpene som foregår i nettbransjen for tiden.

Blant annet har han nytt godt av to ansatte fra en av de ivrigste fusjonistene i bransjen, New Media Science (Cell Network i dag). To ressurspersoner startet i fjor høst.

- Det mangler jo ikke på tilbud, sier Rebnes

Til toppen