Gaming, hvitevarer og kjøkkenutstyr står for mye av veksten, viser tallene som bransjeorganisasjonen Elektronikkbransjen la fram torsdag.
– Etter en omsetningsvekst på hele 18 prosent fra 2019 til 2020 hadde vi forventet et resultat nærmere et normalår i 2021, i stedet fortsetter veksten i elektronikkmarkedet, sier administrerende direktør Jan Røsholm i Stiftelsen Elektronikkbransjen.
Omsetningen økte fra 42,3 milliarder kroner i 2020 til 43,6 milliarder i 2021 og inkluderer salg av lyd, bilde og multimedia, hvitevarer og småelektriske produkter, foto, mobiltelefoner og bærbare PC-er til forbrukermarkedet.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
– Også 2021 ble preget av korona og nedstenginger, og særlig salget av hvitevarer, spillprodukter og kjøkkenutstyr fortsetter å vokse, sier Røsholm.
![Jan A. Røsholm presenterte tallene for 2021.](https://images.gfx.no/130x87/2716/2716338/IMG_2832.jpg)
Kamerasalget stupte i 2021, men likevel tjener fotobransjen mer på fotoutstyr