DIGITALISERING OG OFFENTLIG IT

– Offentlig sektor overlater fortsatt brukerne til seg selv

Og evnen til endring er den mest mangelfulle digitale kompetansen i offentlig sektor, viser undersøkelsen «IT i praksis» som ble offentliggjort onsdag.

Heidi Austlid, administrerende direktør i IKT-Norge
Heidi Austlid, administrerende direktør i IKT-Norge Foto: Gorm K. Gaare/IKT-Norge
Heidi SævoldHeidi SævoldJournalist
22. mai 2019 - 16:35

67 prosent av innbyggerne i Norge foretrekker vanligvis å kommunisere med offentlig sektor gjennom digitale kanaler, i ukompliserte saker som for eksempel å innhente en faktura eller sende søknader. 

Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.