Oui oui for Icon

Icon Medialab ekspanderer stadig. Nå har det svenske selskapet kjøpt seg inn i et fransk og et italiensk selskap.

I Frankrike har Icon Medialab kjøpt Web Concept, og italienske I.Com.

Web Concept ble opprettet i 1996 og har i dag 16 ansatte. Ifølge en pressemelding fra Icon har det franske selskapet prosjektert nettosalg for 1999 på 16 millioner svenske kroner, opp fra fire millioner i 1997. Blant kundene finner man navn som L'Oreal og EMI/Virgin.

De ansatte i I.Com

sitter i ro, uten å hoppe

opp og ned i jubel, men

det kan vel mest bero

på at det er lunsjtid?

(Bilde fra webkamera på I.Coms sider)

I Italia er det Milano-selskapet I.Com som er inkorporert i den svenske, etter hvert internasjonale, kjeden. I.Com er ifølge en pressemelding en av de tre ledende Internett-leverandørene i Italia. Selskapet ble etablert i 1995 og har i dag 20 ansatte. Netto salg i 1999 er forventet å ende på 15 millioner svenske kroner.

I desember i fjor kjøpte Icon det norske SOL-selskapet Neo Interaktiv. Med de to siste oppkjøpene er Icon Medialab representert i tolv land.

Til toppen