BEDRIFTSTEKNOLOGI

Questback etablerer seg i USA

Satser på verktøy for kundeundersøkelser på Facebook.

17. feb. 2012 - 13:18

Etter å ha etablert seg i de fleste land i Vest-Europa samt i Canada og Sør-Afrika, varsler norske Questback at de vil bygge opp et nytt hovedkontor i Bridgeport i den amerikanske delstaten Connecticut.

Questback leverer tjenester rundt tilbakemeldinger på nett og spørreundersøkelser, og opererer i feltet kjent som «enterprise feedback management». I august i fjor kjøpte de en tysk konkurrent, Globalpark. Oppkjøpet ga ikke bare bedre tilstedeværelse i Europa, men også tilgang til teknologi som ble lagt til grunn for et nytt produkt, «Social Insight», som ble lansert i september. Social Insight er et verktøy for spørreundersøkelser på Facebook.

    Les også:

– Vi har vokst enormt på det internasjonale markedet som følge av at stadig flere virksomheter leter etter måter å samle og bruke feedback fra kunder og medarbeidere, med sosiale medier som en stor driver for dette, sier QuestBack-sjef Ivar Kroghrud.

Kroghrud mener Questback har et stort potensial for vekst i Nord-Amerika. Han er også begeistret for perspektivene som åpnes av kundepleie gjennom sosiale medier, såkalt «sosial CRM».

– Sosiale medier har vært med på å synliggjøre verdien av å få tilbakemeldinger fra kundene, og de dyktigste virksomhetene utvikler nå forretningsmodellen sin i samarbeid med kundene, sier Kroghrud, og viser til DNB.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.