Bedriftsteknologi

Reklamepris til Ericsson

Young & Rubicams kampanje for Ericssons lille mobiltelefon GF788 er så god at Ericsson fortjener prisen for årets beste produktlansering, mener den europeiske reklamebyråforeningen EAAA.

Øystein Kvistad
21. okt. 1997 - 12:06

Det er Kampanje Online som melder dette.

Ericsson-kampanjen har vi også sett i Norge, ikke minst på utendørsreklamer: Mobiltelefonen er plassert ved siden av en gaffel, en leppestift eller andre små gjenstander. Overskiften sier at telefonen er så liten at "verden blir litt annerledes".

EAAA-prisene deles ut til annonsørenes reklamebyråer og skal være en påskjønnelse for kampanjer som både kan vise til fremragende kreativitet og målbar effektivitet i minst tre europeiske land.

Og effektiv var Ericsson-kampanjen så absolutt: Bare to måneder etter kampanjen startet i mai var GF788 den mest solgte telefon noen sinne.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra