I IT-bransjen anser de fleste India for å være et lavkostland der man kan få tilgang til mange gode teknologer til en billig penge.
Det stemmer nok, men etterhvert som landet har modnet og tatt i bruk mer og mer teknologi, melder det seg også et større behov for å kjøpe IT-systemer.
SAP melder nå at de har doblet sin kundemasse i India, og at deres kundeliste nå teller 2.000 bedrifter og organisasjoner.
- Det tok oss ni år i India å nå 1.000 kunder, men bare et år å doble det, sier Henning Kagermann, administrerende direktør i SAP, i en pressemelding.
Markedet har skytt fart, og SAP sier at de satser på en aggressiv vekst i tiden fremover. De har ambisjoner om å ha hele 100.000 kunder i India i løpet av de nærmeste 10 årene. For å klare det investerer de nå en milliard dollar i India.
SAP henter i dag 13 prosent av omsetningen sin fra Asia-Stillehavet-området, mens 52 prosent kommer fra Europa og 35 prosent fra USA.