Erotikk påstås å være en av de store pådriverne i utviklingen av internett, noe Haugesunds-selskapet Paradise bekrefter. Kjell Erik Olaisen har bygget opp et konsern med butikker og internett-butikker i Norge, Danmark og snart Japan.
Olaisens salg av undertøy og hjelpemidler har blitt en suksess - forsetter utviklingen vil Paradise omsette for syv millioner kroner i år. Dette er beskjedent, Olaisen forteller at Paradise har rundt 30.000 besøkende om dagen, noe som skulle sende intimbutikken inn på listen over Norges 10 mest besøkte nettsider.
Den voldsomme veksten i trafikken på Paradise.no får nettstedets enkle handelssystem til å knake i sammenføyningene. Dagens system er programmert i Perl og er tungvint å oppdatere. Olaisen skal derfor utvide med en moderne ehandelsløsning som blant annet kan håndtere forskjellige valuta, noe som koster penger. For å trekke til seg investorer, la Olaisen like godt ut en invitasjon til investorer på sin internett-side og responsen kom kjapt.


I brevet til investorene skriver Olaisen
"Grunnen til at jeg legger ut dette er at jeg av og til er fristet til å få med meg investorer for å raskere kunne utvikle et konsept som ser ut til å være "blinkskudd". Hvis det er noen der ute med mye penger og vilje til å satse litt. Ta kontakt!"
Videre skriver Olaisen "..ikke ring for beløp under 1 million (jeg får 2 forespørsler hver måned på mindre beløp), jeg vil heller knytte til meg en person/firma enn mange".
- Joda, jeg forhandler med en skipsreder i Bergen og et kjent, større Oslo-firma, forteller Olaisen til digi.no. Målet er å hente inn fire millioner kroner. Halvparten er utbytte til meg selv og halvparten skal brukes til å forbedre handelsløsningen vår og bygge opp et større varelager.
- Vår suksess skyldes en satsning på å lage et nettsted med mange andre tjenester som får folk til å komme tilbake, mener Olaisen. Det nytter ikke bare å selge varer.
- Det er spesielt kontaktannonsene som generer mye trafikk, men jeg har også lagt ut en stor samling nyttige internett-programmer og annen shareware for å skape trafikk, forteller butikkeieren.
I tillegg har Olaisen lagt ut lenker til klubber og prøver seg med en Chat-tjeneste. Paradise legger også ut bilder som kundene sender inn, men må sladde dem for å holde seg innen norsk lov.
- Folk er ikke sjenerte, det er noen som liker å vise seg frem, kommenterer Olaisen tørt.
Olaisen sier han liker å holde seg godt på innsiden av loven, men innrømmer at han ikke har alt på det tørre. Selv om han ikke selger videofilmer, tilbyr han et fåtall CD-ROM-titler han sier ikke er lovlig i Norge. Olaisen lover å rydde opp i nær fremtid.