Resultaterfinans

Skal gi nytt liv til "døde" nettsteder

Nettstedene til bedrifter og organisasjoner er ofte dårlig oppdatert og svært mangelfulle. Dette vil Mediesenteret ved Høgskolen i Bergen gjøre noe med.

Therese Werenskiold
20. des. 2000 - 01:00

Mediesenteret ved Høgskolen i Bergen (HiB) satser nå på hjelp til de mange "døde" nettsteder, både på Intranett og Internett. Senteret har utviklet fire 5-vekttalls kommunikasjonsfag som deltids nettstudier.

Ett av målene er å gi økt kompetanse til de som ønsker å bringe nytt liv til nettsteder og nettpublikasjoner i bedrifter og organisasjoner.

- Det er en kjent sak at oppdatering og vedlikehold av nettsteder og nettpublikasjoner stort sett er svært mangelfull. Dette er dårlig reklame, og de ansvarlige ser ikke alltid mulighetene i de nye mediene. Oppdateringen faller ofte mellom to stoler, og nettstedene brukes ikke aktivt nok i intern eller ekstern kommunikasjon, sier Jostein Saakvitne, leder ved Mediesenteret, i en pressemelding.

Antoni Pisani har også synspunkter på "døde" nettsteder: Drittjobber gir nye muligheter

HiB opplyser at Mediesenteret har opplevd svært gode erfaringer fra første semester, og studenter med ulik bakgrunn i næringsliv, organisasjoner og institusjoner har fått med seg nye idéer og kunnskap om mediene. Det etableres nå nye grupper til neste semester, som begynner i slutten av januar.

Faget Kommunikasjonsarbeid er et tilbud til de som ønsker å drive informasjonsarbeid, mens Nettpublisering er mer rettet inn mot intern og ekstern skjermkommunikasjon. Faget Multimedia satser på en utforsking av skjerm-mediets muligheter og Kreativ webdesign er et praktisk studium for de som vil lage bedre nettsider.

Mer informasjon om fagene finner du her.

Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.