Ett av målene er å gi økt kompetanse til de som ønsker å bringe nytt liv til nettsteder og nettpublikasjoner i bedrifter og organisasjoner.
- Det er en kjent sak at oppdatering og vedlikehold av nettsteder og nettpublikasjoner stort sett er svært mangelfull. Dette er dårlig reklame, og de ansvarlige ser ikke alltid mulighetene i de nye mediene. Oppdateringen faller ofte mellom to stoler, og nettstedene brukes ikke aktivt nok i intern eller ekstern kommunikasjon, sier Jostein Saakvitne, leder ved Mediesenteret, i en pressemelding.
HiB opplyser at Mediesenteret har opplevd svært gode erfaringer fra første semester, og studenter med ulik bakgrunn i næringsliv, organisasjoner og institusjoner har fått med seg nye idéer og kunnskap om mediene. Det etableres nå nye grupper til neste semester, som begynner i slutten av januar.
Faget Kommunikasjonsarbeid er et tilbud til de som ønsker å drive informasjonsarbeid, mens Nettpublisering er mer rettet inn mot intern og ekstern skjermkommunikasjon. Faget Multimedia satser på en utforsking av skjerm-mediets muligheter og Kreativ webdesign er et praktisk studium for de som vil lage bedre nettsider.
Mer informasjon om fagene finner du her.