Danske Jobmatch trapper nå opp kampen på online-rekrutteringsmarkedet. Selskapet er etablert i Danmark og Norge. Nå skal resten av Europa erobres.
Ved innmelding i selskapets database oppretter man sin CV ved å velge mellom en rekke forhåndsdefinerte utdannelser og arbeidserfaringer. De faste rammene betyr i følge selskapet at man kan få en meget presis match mellom arbeidssøker og arbeidsgiver.
Denne løsningen skal også gjøre det enkelt å oversette de faglige kvalifikasjonene og erfaringer til andre språk, hvilket ifølge selskapet skal bidra til å gi arbeidsmuligheter på tvers av grensene i Europa.
Oversettelsen skal skje automatisk og slik at en arbeidsgiver i flere land straks etter at CV-en er lagt inn kan trekke denne ut på sitt eget morsmål.
Selskapet legger opp til en utrulling av tjenesten i 20 land innen de to neste årene. Det endelige målet er en børsintroduksjon og ekspansjon til USA og Asia innen 2003.
I første omgang skal tjenesten lanseres i Italia, deretter følger England, Sverige og Tyskland.
For å begrense kostnadene i forbindelse med ekspansjonen satser Jobmatch på ett partnerkonsept hvor lokale aktører står for marketing og annonsesalg, mens Jobmatch fungerer som teknologileverandør.
Jobmatch.no har idag 13.000 CV-er i sin norske database. Den danske tjenesten skal ha litt i overkant av 100.000 registrerte CV-er.