Juss og samfunn

SOL utelukker ikke egen innholdsproduksjon

Scandinavia Online (SOL) investerer ikke bare i eksterne innholdsleverandører for å bli rike, men også med tanke på å skaffe seg eget innhold.

19. mai 2000 - 13:59

Under presentasjonen av børsprospektet fredag ettermiddag, sa SOL-sjef Kristin Skogen Lund at hun ikke avviser at portalen i fremtiden må skaffe seg, eventuelt produsere eget innhold.

Dette ikke minst med tanke på å få en trafikk som går "dypere" ned i portalen.

SOL har per i dag store brukermasser på forsidene og søketjenesten Kvasir (Evreka i Sverige), men trenger å styre brukerne bedre mot sine egne temakanaler.

Inntil restruktureringen i 1998 produserte SOL sitt eget innhold, men gikk bort fra det da selskapet begynte å kutte kostnader. Nå ser det altså ut som om strategien om å være en ren distribusjonskanal kan bli fraveket.

digi.no kommer snart tilbake med mer informasjon fra børspresentasjonen.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Les mer
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra