Mens konsulent- og rådgivingsdelen i Spray kaprer merkenavnet over dammen og døper seg om til Razorfish, beholdes navnet i salg av internettabonnementet Spray Internet, portalen Spray Start og virksomheten i selskapet som leverer innholdstjenester på nettet.
I Sverige er internettselskapet store på innhold, ikke minst i demografiske segmenter som dametjenesten drrrling, homofile Sylvester og Familienätet.
Nå melder Resume.se at Spray Venture går sammen med den tidligere push-kanalen 25timmar og det svenske bladet Vision for å skape et felles medieselskap.
Ifølge Spray-sjef Per Bystedt, tidligere TV-guru fra Modern Times Group, vil det nye selskapet med arbeidsnavnet iTid bli den første skikkelige moderne nyhetsformidleren i Sverige.
Bystedt blir styreformann i det nye selskapet der Spray blir største eier. I løpet av fire til seks uker skal en forretningsplan ligge klar. Selskapet vil foruten 25timmar og Vision inneholde den lukkede nett-tjenesten Interaktiv Tid, det store internettarrangementet SIME og andre Spray-aktiviteter.
Ifølge Micke Jaresand, tidligere redaktør av 25timmar som han tok med seg fra Marieberg, er ambisjonen å utfordre de store mediehusene, spesielt innen business-to-business-segmentet.
Jaresand er nå deleier av nyhetstjenesten 25timmar som opprinnelig var en nettkastingstjeneste (pushtjeneste) der brukerne måtte laste ned en klient på maskinen for å bruke den. Mange tusen lastet ned klienten men svært få brukte den.
Etter at Marieberg bestemte seg for å kvitte seg med tjenesten, tok redaktør Jaresand selv kontrollen over produktet. Resume.se opplyser at Marieberg-eierne Bonnier kan ombestemme seg i 25. time med en oppkjøpsopsjon på 25 prosent innen to år.
Da vil medieselskapet i tilfelle kunne kjøpe seg inn i en potensiell nyhetskonkurrent. Bonnier kjøpte opp hele Marieberg i fjor og inkorporerte Tidning AB Marieberg i Bonnier AB med blant annet tabloidavisen Expressen, seriøse Dagens Nyheter og mer relevant, næringslivsavisen Dagens Industri.