ICE.NET

Strømbrudd skapte store telefoni-problemer for Ice.net

Ice.net skal ha hatt problemer med i alle fall telefonidelen av tjenestene i morgentimene i dag. På bildet vises administrerende direktør Eivind Helgaker.
Ice.net skal ha hatt problemer med i alle fall telefonidelen av tjenestene i morgentimene i dag. På bildet vises administrerende direktør Eivind Helgaker. Bilde: Terje Borud
Harald BrombachHarald BrombachNyhetsleder
28. okt. 2016 - 11:01 | Endret 28. okt. 2016 - 11:51

ICE.net har i formiddag hatt store problemer med tjenestene. Ikke bare opplever kunder at selskapets nettsted er utilgjengelig. Også SMS, BankID og Mobil Bedriftsløsning har i perioder vært utilgjengelig. 

Dette bekrefter selskapet i et Facebook-innlegg som ble publisert før klokken åtte i dag og senest oppdatert klokken 10.30.

På vei opp igjen

Da meldte selskapet at de fleste av tjenestene for privatkundene er oppe igjen, men at bedriftskunder fortsatt opplever noen problemer med taletrafikk og tjenester knyttet til Mobil Bedriftsløsning.

Ifølge kunder skal også sentralbordet og kundeserviceavdelingen til ICE.net ha vært utilgjengelige. Det samme gjaldt lenge også nettstedet til selskapet.

Strømbrudd

Etter at saken ble publisert, forteller administrerende direktør hos Ice.net, Eivind Helgaker, til digi.no at nedetiden skyldtes et kritisk strømbrudd i en stor datahall i Oslo. Dette førte til at et viktig fiberpar gikk ned.

– Dette påvirket våre servere og systemer, primært for bedriftskundene. Det er bekreftet at dette er oppe og går igjen. Samtidig hadde vi i en kort periode på morgenen i dag at SMS ikke var tilgjengelig. Men vi har fortsatt utfordringer med BankID, sier Helgaker.

Etter det digi.no kjenner til, skal også flere andre, store tjenester ha blitt berørt av strømbruddet.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.