Telenor gravlegger nok en mobil-satsning

Enda en gang skal Telenor gravlegge et dyrt oppbygget merkenavn.

Enda en gang skal Telenor gravlegge et dyrt oppbygget merkenavn.

Telenor relanserer nå merkenavnet djuice som erstatning for ungdomsabonnementet OYO - et år etter at selskapet gjorde det stikk motsatte.

– Jeg er enig i at det er uheldig at det har vært en del frem og tilbake med disse merkenavnene, sier Sigurd Sandvin i Telenor.

OYO og djuice ble lansert omtrent samtidig sommeren 2000. OYO var Telenors satsning mot ungdomsmarkedet, mens djuice var en internasjonal satsning mot mobilt Internett.

Djuice-satsningen har vært et av de store pengeslukene i konsernet. For selskapet har brukt enormt på markedsføring og sponsing av Volvo Ocean Race-seilasen uten at det har gitt den store uttellingen.

Les hele saken på Propaganda, en søsterpublikasjon av digi.no.

Til toppen