DIGITALISERING OG OFFENTLIG IT

Telenor-kunder opplevde BankID-trøbbel på valgdagen

Mandag formiddag opplevde flere Telenor-kunder vansker med bruk av BankID. Feilen skal være rettet.

Illustrasjonsfoto:  BankID appen.
Illustrasjonsfoto: BankID appen. Illustrasjonsfoto: Gorm Kallestad / NTB Scanpix
13. sep. 2021 - 12:37

«Det er problemer med innlogging via BankID på mobil for Telenor. Du kan fortsatt logge inn med BankID med kodebrikke og BankID app», var feilmeldingen flere Telenor-kunder møtte.

Klokka 11.30 bekrefter kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i BankID feilen overfor Nettavisen , som først omtalte saken.

25 minutter senere opplyser informasjonssjef Magnus Line i Telenor at feilen ser ut til å være rettet.

Feilen skal ha vedvart i om lag 45 minutter.

Til TV 2 forteller Line at ustabilitet i systemet skal ha gjort at noe trafikk ikke kom gjennom.

Konsernsjef i Telenor, Sigve Brekke, får færre kolleger.
Les også

Telenor kvitter seg med over 100 ansatte

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.