Digitalisering og offentlig IT

Telenor-kunder opplevde BankID-trøbbel på valgdagen

Mandag formiddag opplevde flere Telenor-kunder vansker med bruk av BankID. Feilen skal være rettet.

Illustrasjonsfoto:  BankID appen.
Illustrasjonsfoto: BankID appen. Illustrasjonsfoto: Gorm Kallestad / NTB Scanpix
13. sep. 2021 - 12:37

«Det er problemer med innlogging via BankID på mobil for Telenor. Du kan fortsatt logge inn med BankID med kodebrikke og BankID app», var feilmeldingen flere Telenor-kunder møtte.

Klokka 11.30 bekrefter kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i BankID feilen overfor Nettavisen , som først omtalte saken.

25 minutter senere opplyser informasjonssjef Magnus Line i Telenor at feilen ser ut til å være rettet.

Feilen skal ha vedvart i om lag 45 minutter.

Til TV 2 forteller Line at ustabilitet i systemet skal ha gjort at noe trafikk ikke kom gjennom.

Nkom krever at smartadapteren SG Smart Plug 4500135 trekkes tilbake fra markedet på grunn av fare for støt eller brann.
Les også:

Krever salgsstopp: – Kan medføre at liv går tapt

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.