BEDRIFTSTEKNOLOGI

Utilgjengelig telefonkatalog skaper problemer

De siste dagene har både nettbrukerne og Findexa slitt med Telefonkatalogen.no. Selskapet bak tjenesten finner ikke ut hva som er problemet.

16. okt. 2002 - 12:36

Denne uken har Findexa slitt med oppetiden. I lange perioder mandag og også på tirsdag har Telefonkatalogen.no vært utilgjengelig for mange registrerte brukere.

Dermed har telefonister måttet ty til de ulike nummeropplysningstjenestene, eller den gode, gamle telefonkatalogen for å finne numre som de leter etter.

Verken informasjonssjef Gro Ismar eller informasjonskonsulent Fredrik Johnsen kan gi noen som helst forklaring på hva som er problemet.

- Vi finner ikke ut av det, sier Johnsen til digi.no tirsdag ettermiddag.

Telefonkatalogen.no. <i>Skjermbilde: Digi.no</i>
Telefonkatalogen.no. Skjermbilde: Digi.no

- Tjenesten går stadig opp og ned, og det ser ut som det spesielt er Netscape-brukere som blir rammet, sier han.

I digi.no-redaksjonen opplever flere faste brukere at noen kommer inn på tjenesten, mens andre ikke oppnår kontakt med hjemmesiden i det hele tatt. Det gjelder uavhengig av hvilken nettleser man sitter med.

Gro Ismar forteller at de før jul skal flytte serverne fysisk over til et driftssenter på Skullerud i Oslo og tror i første omgang at det kan være årsaken. Men etter flere samtaler internt i egen bedrift slår hun fast at dette ikke er problemet, og at de ikke har klart å lokalisere årsakene til problemene.

- Vi har hatt en stabil tjeneste lenge nå. Jeg kan ikke huske når vi tidligere har vært nede såpass lenge, sier hun til digi.no mandag denne uken.

Telefonkatalogen.no har langt over 400.000 registrerte brukere, og 373.000 unike besøkende i måneden, skal vi tro WebMeasure-målingene fra Norsk Gallup Institutt.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.