Vekkes av Telenor Mobil

I natt ble kunder av Telenor Mobil som ikke hadde slått av mobiltelefonen sin, vekket av innkomne tekstmeldinger fra selskapets mobilpost. Det har trolig ikke rammet mange mener assisterende informasjonssjef i Telenor Mobil, Esben Tuman Johnsen.

De innkomne meldingene ble spesielt plagsomme for de av Telenor Mobil ASs kunder som ikke slår av mobiltelefonen om natta, eller som heller ikke gjør noe med lydsignalet før de kryper til køys.

Flere av Telenor Mobils kunder har vært i kontakt med digi.no for å klage på den ekstra og uønskede vekkerklokken.

Assisterende informasjonssjef i Telenor Mobil, Esben Tuman Johnsen, sier til digi.no at SMS-meldinger fra selskapet ikke sendes ut etter klokken ni om kvelden.

I natt sviktet det imidlertid. Telenor Mobil oppgraderer sin mobilpost, en tjeneste som videresender e-postmeldinger til mobiltelefonen ved hjelp av SMS.

- Vi vet ikke hvor mange som har fått meldinger etter klokka 21, men antallet tilbakemeldinger tyder ikke på at det har vært så mange, sier assisterende informassjonssjef Esben Tuman Johnsen i Telenor Mobil til Dagbladet.no.

I går startet selskapet med varsling av 19.000 kunder. På grunn av en forsinkelse i SMS-utsendingen ble ikke utsendingen ferdig før klokken ni om kvelden.

Trolig like plagsomt, men ikke like lydhørt er Telenor Mobils innholdetjeneste djuice, som heller ikke har levd opp til forventningene det siste døgnet.

For to dager siden startet selskapet utsendelse av det siste nyhetsbrevet til djuice. Men et eller annet sted har ikke djuice sin server fått bekreftet at meldingene kom fram til flere tusen brukere. Dermed er e-postmeldingene gjentatt flere ganger for mange av kundene, med ganske fulle e-postkasser som følge.

- Prosessen hang seg opp, sier Tuman Johnsen til digi.no. Nå har djuice stanset utsendingene for å sjekke systemet.

Til toppen