Vipps

Vipps og DNB har tekniske problemer

DNB har problemer med nettbanken, mobiloverføringer og betaling med mobilen, opplyser banken mandag morgen.

6. jan. 2025 - 07:51

Også enkelte brukere har problemer med Vipps, melder selskapet selv.

– Det er problemer hos vår betalingsleverandør. Dette påvirker alle kortbetalinger for enkelte Vipps-brukere. Vi sender en oppdatering så snart vi har ny informasjon, heter det i en statusmelding fra Vipps.

Problemene oppsto i 7.30-tiden.

– Vi jobber med å løse problemet så raskt som mulig, skriver DNB på sine nettsider.

Mandag morgen er det ikke mulig å logge inn via ID-porten.

– Også MinID, Kontakt- og reservasjonsregisteret og en selvbetjeningsløsning hos Maskinporten har problemer med innlogging, skriver Digitaliseringsdirektoratet i en statusmelding.

ID-porten brukes til å logge inn på flere offentlige tjenester, som blant annet Skatteetaten. Også innloggingen til Helsenorge er påvirket.

Problemene skyldes nettverksproblemer hos leverandøren Tietoevry, opplyser Digitaliseringsdirektoratet til Dagbladet.

Nkom-sjef John-Eivind Velure har fått laget en rapport som viser at staten må sponse utbygging av bredbånd til alle med 9,6 milliarder kroner – om alle skal få høyhastighetsbredbånd via fiber.
Les også:

Fiber til alle vil koste 9,6 milliarder

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.