BEDRIFTSTEKNOLOGI

X-stream lover bot og bedring

Adm dir i X-stream Networks, Paul Myers, erkjenner at gratistjenesten som ble presentert i går ikke var god nok.

Frode Eriksen
17. sep. 1999 - 11:53

- Problemer med programvaren skapte hodepine for oss. Systemet som skal overføre tellerskrittene til oss ble ikke etablert før like etter klokken seks om kvelden, sier Paul Myers til digi.no.

Han unnskylder seg med at det var første gangen selskapet forsøkte dette i Norge, og lover bot og bedring.

- Vi skal bli bedre, sier Myers. - Vi har ikke bestemt oss helt for når og hvordan, men det vil komme tilbake med både gratis dager, kvelder, netter og helger.

Han sier at selskapet lærte mye i går, og erkjenner at det er opp til selskapet selv å gjøre dette til en bedre tjeneste for kundene.

Så langt har programvaren fra X-stream blitt lastet noen tusen ganger, sier Myers, som har en målsetning om å skaffe seg 100.000 kunder i Norge og 200.000 kunder på en tilsvarende tjeneste i Sverige i løpet av 12 måneder, noe han mener er nok til å gjøre dette til god butikk.

X-streams kunder må akseptere en annonse på dataskjermen for å benytte X-streams tjeneste. Annonseringen og inntekter fra samtrafikk er grunnlaget for hele forretningsmodellen til selskapet.

X-stream er fra før etablert i Storbritannia der tjenesten har 450.000 kunder. I Norge ser Myers Telenors FriSurf og Sense.wave som de viktigste konkurrentene nå, men regner med at det kommer flere aktører på banen med gratis Internett.

- I løpet av to-tre år blir Internett helt gratis fra alle aktører i Norge, sier han.

Les også disse sakene:


Kostbart gratisnett: En uke fri bruk ble fem timer og et kvarter
Domino-effekt for gratis-surfere
Sjekk hva det koster før du kjøper noe som er gratis

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.