Annonsørinnhold fra  
Advertiser company logo

– Epost fungerer ikke lenger

Denne norske løsningen skal rydde opp i rotet ditt.

Så godt som alle i Pureservice er lokalisert i Oslo, og er derfor lette å kommunisere med når behovet melder seg.
Så godt som alle i Pureservice er lokalisert i Oslo, og er derfor lette å kommunisere med når behovet melder seg. Terje Burum
Del

Norge er fullt av små og mellomstore bedrifter og offentlige organisasjoner. Og slike organisasjoner har gjerne én ting til felles, uansett hvilken bransje de er i. De må ha et henvendelsessystem. 

Problemstillingen er kompleks: Henvendelseshåndtering og saksbehandling kan være krevende å holde oversikt over. Nøkkelen er å gjøre det så enkelt som mulig. Enten det er IT-avdelingen som tar imot forespørsler, salgsavdelingen som skal bestille inn salgsmateriell, økonomiansvarlig som skal håndtere spørsmål om lønn eller feriepenger, må alt dette håndteres effektivt og smidig.

– Når vi snakker om hva vi driver med, opplever vi at mange ikke kjenner til at det finnes en bedre måte å jobbe på. Det er epost som blir oftest nevnt i denne sammenhengen, forteller Marius Jones, daglig leder av Pureservice AS.

Man kan selvsagt kommunisere på epost, men det er som regel ikke en ideell løsning. Det er vanskelig å følge opp, og dårlig egnet med en gang dialogen får mer enn to saksbehandlere.

Dette er utfordringer som den norske bedriften Pureservice mener de har løst, og de stiller med en unik kombinasjon av erfaring og kjennskap til markedet.

På egne bein

Pureservice-teamet jobber tett med sine kunder, og følger opp deres behov raskt.
Pureservice-teamet jobber tett med sine kunder, og følger opp deres behov raskt.

Pureservice har siden oppstarten i 2009 hatt fantastisk vekst med tusenvis av brukere i Skandinavia, og blitt et eget aksjeselskap.

Det er en ganske enkel filosofi som ligger til grunn for Pureservice. Det er mange lignende løsninger der ute, men de fleste av dem utvikles av amerikanske programvarehus, og er rettet mot store internasjonale bedrifter.

– Den store forskjellen på oss og andre liknende løsninger er at de er konsulentdrevet. Vi er ikke konsulentdrevet, og vårt produkt skal i utgangspunktet drifte seg selv, forklarer Marius Jones.

Pureservice er laget i Norge, driftes fra Norge, og skal være et ukomplisert produkt for små og mellomstore bedrifter i det skandinaviske markedet, men også for større organisasjoner med mer avanserte behov.

– Hvorfor gjøre det komplisert når vi kan gjøre det enkelt? Det er klart at det er mye kompleksitet som ligger i grunnen av løsningen vår, men det skal ikke merkes for brukeren. Vi vil levere noe som er lett å forstå og bruke, samtidig er løsningen også egnet for de med mer avanserte behov og prosesser, sier Jones.

Lagde funksjoner sammen med kunder

Marius Jones.
Marius Jones.

Marius Jones startet selv som utvikler og sammen med sine kolleger, samlet de den nødvendige erfaringen; først ved å jobbe med store, internasjonale løsninger, for så å satse på et eget produkt, og utvikle det gjennom et tett samarbeid med sine kunder.

– Vi var to personer som utviklet den første versjonen av Pureservice, og vi satt bokstavelig talt på telefonen med våre første kunder, og gjorde endringer fortløpende mens vi snakket med dem. Etter hvert som kundebasen vokste, kunne vi fortsatt sitte i salgsmøter og lage funksjoner mens vi satt der. På den måten kunne vi vise kunden at vi hadde funksjonen som de ønsket seg, fordi vi lagde den der og da!

Nå sitter Pureservice med mange tusen brukere hos en rekke anerkjente aktører, som Ekornes, Olav Thon-gruppen, Ruter#, og Widerøe.

Kan det norske markedet

Likevel er det tydelig at Pureservice ikke har mistet «sjelen» sin og sitter fortsatt tett på sine skandinaviske kunder. 

Alle Pureservice-utviklerne sitter på Majorstua i Oslo, sammen med resten av support- og customer success-teamet, og teller nå over 20 ansatte. All utvikling av løsningen skjer fremdeles i samsvar med kundene.

– Nesten all funksjonalitet vi har, har kommet på bakgrunn av innspill fra kunden. Det kan være funksjoner som vi vet kunder har savnet i andre applikasjoner - disse har vi rett og slett laget for dem. I rundt ti år har vi også hatt årlige brukerforum der vi samler alle kundene våre. Der kan de utveksle erfaringer med hverandre og snakke med oss. Vi viser frem nyheter, og inviterer forelesere. 

– Samtidig har vi en portal der kunder kan komme med forslag og endringsønsker, som stemmes over. Vi går gjennom disse fortløpende, og implementerer det som får mest «trøkk», forteller Marius Jones. Han er likevel tydelig på at alle endringer testes og kvalitetssikres før de rulles ut.

Han presiserer at dette er en nærhet man ikke får hos store amerikanske selskaper. 

Lettfattelig grensesnitt

Systemet er komplekst på innsiden, brukervennlig på utsiden.
Systemet er komplekst på innsiden, brukervennlig på utsiden.

– Grensesnittet er lekkert og lett å bruke. Andre produkter kan for mange oppleves tungvinte til sammenligning. Vi bruker en tråd for kommunikasjon som ligner på Facebook, med de nyeste innleggene liggende øverst.

– Vi baker inn mail og SMS-meldinger  som du kan svare på rett fra applikasjonen. Du får en portal der du kan søke i ofte stilte spørsmål, sende inn nye henvendelser, følge opp og avslutte saker. Det hele er veldig moderne til å være en servicedesk. Alt er selvsagt 100% webbasert, med egne apper for mobile plattformer.

– Vi vil fortsette å utvikle Pureservice for og sammen med våre kunder for å dekke deres behov på en brukervennlig måte, lover Marius Jones.

Mottar du henvendelser så trenger du et system. Pureservice er svært fleksibelt, har skjult kompleksitet og er avansert nok for de aller fleste.

 

Les flere artikler fra Pureservice