Frode Stenberg i Appsco. (Bilde: Kurt Lekanger, digi.no)

Appsco

Norsk selskap vil gjøre det lettere å holde styr på alle web-appene

Lisboa (digi.no): Det norske selskapet Appsco står bak en tjeneste som skal gjøre det enklere for bedrifter å organisere og administrere alle skytjenestene og web-appene man bruker. Med løsningen kan man også automatisk logge inn brukerne til mange ulike tjenester med kun ett felles passord.

Vi møtte selskapets gründer, Frode Stenberg, på Web Summit i Lisboa for å høre litt mer om fremtidsplanene. 

– Vi opplever mye interesse her på Web Summit, sier Stenberg – som kan fortelle at selskapet nå jobber aktivt med risikokapitalfond for å senere kunne lansere Appsco-løsningen globalt. Å ha møter med mulige investorer er en av årsakene til at selskapet valgte å stille med stand på Web Summit i år. 

Tilsammen trenger Appsco rundt 3-5 millioner amerikanske dollar for å kunne virkeliggjøre drømmen om å ta produktet ut i verden. Stenberg forteller at de nå også er med på SixThirty Cyber i USA, hvor oppstartsselskaper kan søke om støtte på opptil 100 000 dollar. 

Nytt patent

Når ansatte logger seg på Appsco får man opp et dashboard hvor man har tilgang til alle de ulike web-appene og skytjenestene bedriften har gjort tilgjengelig for brukerne. En administrator kan kontrollere hvem som skal ha tilgang til hva. 

Appsco-løsningen har vært på markedet en stund, men selskapet jobber nå med videreutvikling av produktet på flere områder. Blant annet har de et nytt patent på hvordan dataene i løsningen skal beskyttes og sikres best mulig. I tillegg jobber de med forbedringer i brukergrensesnittet, og vil etter hvert også lansere løsningen basert på Polymer-rammeverket. 

(Artikkelen fortsetter under)

Appsco kan brukes både på PC, mobil og nettbrett.
Appsco kan brukes både på PC, mobil og nettbrett. Foto: Appsco

I tillegg til produktforbedringer holder selskapet også på med å gjøre om hele den grafiske profilen til selskapet, og en ny logo er allerede på plass.

Ifølge Stenberg har Appsco nå 16 500 registrerte brukere og 11 distribusjonspartnere. Forretningsutvikling foregår i Oslo, mens selskapet også har utviklere i Serbia.

Disse nordmennene vi også traff på Web Summit har en litt annen vri:
Oslo-selskapets nye løsning skal rydde opp i «digitalt kaos» 

 

Kommentarer (0)

Kommentarer (0)
Til toppen