Oppkjøpet skjer ved at Lastminute.com trykker opp 34,6 millioner nye aksjer til aksjonærene i Travelprice.com, som i likhet med sin nye eier selger flybilletter og feriereiser - fortrinnsvis til Frankrike, Italia, Spania og Belgia.
Lastminute.com har kjøpt opp en rekke selskaper for å øke sitt eget tjenestetilbud. I juni betalte selskapet 12 millioner pund (vel 138 millioner kroner), hovedsakelig i nye aksjer, for The Destination Holdings Group Ltd., og i april ble Traveleselect.com Ltd. kjøpt for ni millioner pund (ca. 104 millioner kroner) ved å trykke opp 14,5 millioner nye aksjer i Lastminute.com. Lastminute.coms grunnleggende forretningsidé om å tilby billige flybilletter som kjøpes inn i siste liten, gjerne rett før flyet tar av, er etter alle oppkjøpene utvidet til også å omfatte restaurant-reservasjoner, gave- og auksjonstjenester og salg av teaterbilletter via Internett - for å nevne noe.
Norske Thomas Høegh som grunnla Arts Alliance i 1996, var fødselshjelper og tilrettelegger for Lastminute.com som gikk på børsene i London og New York (Nasdaq) for et par år siden. Selskapet har som resten av dotcom-bransjen naturlig nok fått kjørt seg hardt etter den kollektive kollapsen på verdens børser i mars 2000, men trenden er nå snudd, og så langt i år har aksjekursen tredoblet seg.
Selskapet er nå representert i bl.a. UK, Frankrike, Tyskland, Italia, Sverige, Spania, Nederland, Australia, Sør Afrika og Japan.
Ved utgangen av mars hadde lastminute.com ifølge opplysninger på sine egne nettsider, over fem millioner abonnenter på sitt ukentlige nyhetsbrev og etablert omtrent 10.700 leverandør-avtaler, deriblant med selskaper som Lufthansa, Air France, Alitalia, bmi british midland, United Airlines, Virgin Atlantic Airways, Starwood Hotels, Kempinski Hotels, Sol Meliá, Six Continents, JMC, Disneyland Paris, English National Ballet, The Royal Albert Hall, Conran Restaurants og The Way Ahead Box Office.