Juss og samfunn

24/7 mister storkunde til hovedkonkurrent

Annonsenettverket 24/7 Norge mister storkunden ABC Startsiden til DoubleClick. - Det er ingen krisestemning hos oss. Vi har ny kunde på veiinn, sier Dag Landfald i 24/7 Norge.

16. feb. 2001 - 12:12

Nettannonsenettverket 24/7 Media har en hovedstrategi i dag som går ut på å betjene færre og større kunder på en skikkelig måte. Nå mister 24/7 Media Norge sin

største kunde, ABC Startsiden.

Dag Landfald bekrefter at Startsiden har vært en hovedkunde for dem:

- Ja, det har helt klart vært vår hovedsite, også i forhold til MSN, sier han. 24/7 har en avtale med Microsoft og portalen MSN på internasjonal

basis, inkludert Norge.

Et av de viktigste elementene for et annonsenettverk er å ha store nok tjenester som danner trafikkgrunnlag til å selge og kjøre annonsevisninger i nettverket. Startsiden med sin enorme trafikk, har vært den viktigste bærebjelken for 24/7 i Norge.

Grunnen til at Startsiden velger konkurrenten DoubleClick, er ønsket om å skifte annonsestyringssystem. Startsiden har valgt DART i stedet for Real Media og da er veien kort til DoubleClick.

Skiftet av annonsepartner skjer 1. april.

- Vi jobber med alternativer og kommer snart med gode nyheter, hevder Landfald som foreløpig ikke vil si noe konkret.

Det var høsten 1999 at 24/7 kapret Startsiden fra DoubleClick. Nå er altså Startsiden tilbake hos sin gamle annonsepartner.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra