Bedriftsteknologi

24SevenOffice med IP-telefoni i ERP-løsning

Bedrifter vil ha IP-telefoni. 24SevenOffice tar skrittet videre og integrerer IP-telefoni i sitt forretningssystem.

20. mars 2007 - 13:48

IP-telefoni kom til de norske hjem i 2004, og det var Telio som var den første til å bringe teknologien på hjemmebane.

Totalt finnes det et 70-tall av ulike tilbydere av IP-telefoni, og Norge har i dag rundt rundt 400.000 IP-telefonikunder. Det innebærer at rundt 20 prosent av norske hjem bruker IP-telefoni.

Bedrifter derimot, har i stor grad sittet på gjerdet og ventet med investeringene i IP. Men dette er nå i ferd med å endre seg, sier sjefanalytiker Brian Troelsen i analyseselskapet IDC.

Tall innhentet hos Post- og teletilsynet viser at det i tredje kvartal 2006 var 323.000 husstander med bredbåndstelefoni, men bare 1.700 av landets 750.000 bedrifter med mellom 1 og 100 ansatte.

    Les også:

Men nå erfarer IP-telefonileverandører at små og mellomstore bedrifter har våknet. Blant dem er 24SevenOffice som ikke bare bruker IP-telefoni, men går ett skritt videre og integrerer IP-telefoni i sitt forretningssystem.

- Våre kunder kan redusere sine telefonutgifter med rundt 50 prosent ved å bytte telefonløsning, hevder daglig leder Ståle Risa i 24SevenOffice.

24SevenOffice har gjort seg bemerket som en av Europas ledende aktører innen webbaserte forretningssystemer. Nå ønsker selskapet å ha føringen også innenfor IP-telefoni, og har derfor signert en integrasjonsavtale med IP- telefoniselskapet Oyatel.

- Det hele begynte med at vi selv var kunder hos Oyatel. Vi fant etter kort tid ut at dette var en utmerket løsning som vi også ønsket å dele med våre egne kunder. Vi valgte Oyatel som samarbeidspartner fordi det er et innovativt selskap som har de ressursene som kreves for å gjennomføre et vellykket integrasjonsarbeid, samtidig som de har en svært stabil og fleksibel plattform, forklarer Risa.

I dag kan kundene ringe direkte fra 24SevenOffice forretningssystem med kun et tastetrykk, hente frem historikk, statistikker og en rekke andre verdiøkende funksjoner som gjør arbeidsdagen enklere.

Tradisjonelle teleselskaper har begynt å merke presset fra aktørene innenfor IP-telefoni. Spesielt vil leverandører som kan tilby integrasjon med øvrige IT-systemer stille sterkt i fremtiden.

- Fokuset på IP-teknologi kommer til å bli stadig større i tiden som kommer. Vi føler at dette er et naturlig tidspunkt å lansere samarbeidet med Oyatel og er sikre på at dette vil bidra til økt verdiskapning og konkurransekraft hos våre kunder, sier Risa i 24SevenOffice.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra