Miniabonnementet ble lansert i april i fjor, men har så langt hatt ikke hatt særlig gjennomslag i markedet - til tross for at abonnementet lønner seg for titusenvis telefonabonnenter.
Telenor har til nå registrert rundt 1000 kunder som har valgt dette abonnementet.
Informasjonsdirektør i Telenor Privat, Elisabeth H. Gjølme, sier til digi.no at det etter 25. mars vil lønne seg for hele 300.000 Telenor-kunder å velge miniabonnementet.
- De kundene som kontakter oss, som vi ser vil kunne klare seg med miniabonnementet, skal heretter aktivt opplyses om at denne abonnementsformen finnes, forteller hun.
Da miniabonnementet ble lansert i fjor ville det lønne seg for 120.000 telefonkunder å velge dette abonnementet, som koster 116 kroner per måned, men som betyr at alle vanlige samtaler fra dette abonnementet koster dobbelt så mye, med unntak for nummeropplysningen og 800-nummer. Etter prisøkningen i mars mer enn dobles gruppen av folk som ringer så lite at det ikke vil lønne seg med et vanlig abonnement.
Miniabonnementet omfattes ikke av noen prisøkning denne gangen.