BEDRIFTSTEKNOLOGI

299.000 "dumme" telefonabonnenter

For over 300.000 telefonkunder i Norge vil Telenors miniabonnement lønne seg, men bare vel 1000 har valgt denne abonnementsløsningen. Tjenesten er spesialprodusert for de som ringer lite selv, men som gjerne vil motta samtaler.

Frode Eriksen
22. jan. 1999 - 12:03

Miniabonnementet ble lansert i april i fjor, men har så langt hatt ikke hatt særlig gjennomslag i markedet - til tross for at abonnementet lønner seg for titusenvis telefonabonnenter.

Telenor har til nå registrert rundt 1000 kunder som har valgt dette abonnementet.

Informasjonsdirektør i Telenor Privat, Elisabeth H. Gjølme, sier til digi.no at det etter 25. mars vil lønne seg for hele 300.000 Telenor-kunder å velge miniabonnementet.

- De kundene som kontakter oss, som vi ser vil kunne klare seg med miniabonnementet, skal heretter aktivt opplyses om at denne abonnementsformen finnes, forteller hun.

Da miniabonnementet ble lansert i fjor ville det lønne seg for 120.000 telefonkunder å velge dette abonnementet, som koster 116 kroner per måned, men som betyr at alle vanlige samtaler fra dette abonnementet koster dobbelt så mye, med unntak for nummeropplysningen og 800-nummer. Etter prisøkningen i mars mer enn dobles gruppen av folk som ringer så lite at det ikke vil lønne seg med et vanlig abonnement.

Miniabonnementet omfattes ikke av noen prisøkning denne gangen.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.