E-læringsselskapet Docent har de siste tre månedene implementert første fase av opplæringsportalen Deutsche Bank University Portal for 90.000 ansatte i Deutsche Bank.
Løsningen inkluderer både administrasjon av kompetanseutviklingen, samt utvikling og levering av læringsinnholdet.
Målet med opplæringsportalen er å øke kvaliteten og effektiviteten hos de ansatte, samtidig som man reduserer opplæringskostnadene. Andre fase av prosjektet er allerede i gang, og går blant annet ut på å legge inn planleggingsverktøy i portalen, skriver selskapene i en pressemelding.
- For en så stor organisasjon som Deutsche Bank er det avgjørende å identifisere og raskt fylle igjen kunnskapsbehov blant ansatte. e-læring er en veldig effektiv metode for å nå dette målet, sier Øyvind Lundgreen, administrerende direktør i Docent Nordic.
- Vi har utviklet og levert en global løsning slik at alle de ansatte i Deutsche Bank kan ha enkel tilgang hvor som helst og når som helst, legger han til.
De ansatte kan lære på pulten sin eller via mobile løsninger i stedet for å måtte delta på kurs med instruktør, som har vært det eneste alternativet inntil nå. Ifølge pressemeldingen har omkring 200 årsverk gått med til reiser i forbindelse med kursvirksomhet i Deutsche Bank hvert år.