KARRIERE

90.000 bankansatte får tilgang når som helst og hvor som helst

Deutsche Bank har gått til anskaffelse av en egen opplæringsportal for sine 90.000 ansatte. Docent er den heldige leverandør.

Therese Werenskiold
10. okt. 2001 - 11:05

E-læringsselskapet Docent har de siste tre månedene implementert første fase av opplæringsportalen Deutsche Bank University Portal for 90.000 ansatte i Deutsche Bank.

Løsningen inkluderer både administrasjon av kompetanseutviklingen, samt utvikling og levering av læringsinnholdet.

Målet med opplæringsportalen er å øke kvaliteten og effektiviteten hos de ansatte, samtidig som man reduserer opplæringskostnadene. Andre fase av prosjektet er allerede i gang, og går blant annet ut på å legge inn planleggingsverktøy i portalen, skriver selskapene i en pressemelding.

- For en så stor organisasjon som Deutsche Bank er det avgjørende å identifisere og raskt fylle igjen kunnskapsbehov blant ansatte. e-læring er en veldig effektiv metode for å nå dette målet, sier Øyvind Lundgreen, administrerende direktør i Docent Nordic.

- Vi har utviklet og levert en global løsning slik at alle de ansatte i Deutsche Bank kan ha enkel tilgang hvor som helst og når som helst, legger han til.

De ansatte kan lære på pulten sin eller via mobile løsninger i stedet for å måtte delta på kurs med instruktør, som har vært det eneste alternativet inntil nå. Ifølge pressemeldingen har omkring 200 årsverk gått med til reiser i forbindelse med kursvirksomhet i Deutsche Bank hvert år.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra