A-pressen kjøper inkubert netteiendom

Mediaselskapet A-pressen kjøper 20 prosent av nettmegleren Adirekta. Denne tjenesten skal hjelpe boligselgere til å bli kvitt boligen uten bruk av svindyre meglere.

A-pressen sliter med å bygge opp en portefølje av Internett-selskaper som kan støtte oppunder satsningen konsernets aviser har på nettet. Nå har imidlertid A-pressens Internett-direktør Bjørn Larsen sett sitt snitt til å investere i en nettjeneste som gjør megleren overflødig. Adirekta, som selskapet heter, har utviklet en tjeneste som lar kjøpere og selgere gjennomføre eiendomstransaksjoner over Internett. Dette til langt lavere priser enn gjennom tradisjonelle kanaler. Det skriver selskapene i en pressemelding.

Mediekonsernet har spyttet inn 6,8 millioner svenske kroner, og fikk dermed 20 prosent av selskapet.
Investeringen er gjort sammen med det skandinaviske inkubatorseskapet The Growth Factory.

- Adirekta er en spennende løsning. For A-pressen er den også kompletterende til annonser og formidling av eiendommer i avisene, sier Larsen i pressemeldingen. Til digi.no sier Larsen at selskapet er meget spennende, og sett i betraktning til satsningen på eiendomsmarkedet i Schibsted-eide FINN.no og andre konkurrenter til rubrikksegmentet i avisene.


Adirektas gründer, Lars Eneland, sier i pressemeldingen at samarbeidet med inkubatorselskapet The Growth Factory og A-pressen gjør at selskapet kommer nærmere drømmen om det europeiske marked.

Til toppen