JUSS OG SAMFUNN

A-pressen kjøper inkubert netteiendom

Mediaselskapet A-pressen kjøper 20 prosent av nettmegleren Adirekta. Denne tjenesten skal hjelpe boligselgere til å bli kvitt boligen uten bruk av svindyre meglere.

Sigvald Sveinbjørnsson
26. juli 2000 - 16:09
A-pressenBjørn Larsen
Adirekta

Mediekonsernet har spyttet inn 6,8 millioner svenske kroner, og fikk dermed 20 prosent av selskapet.
Investeringen er gjort sammen med det skandinaviske inkubatorseskapet The Growth Factory.

- Adirekta er en spennende løsning. For A-pressen er den også kompletterende til annonser og formidling av eiendommer i avisene, sier Larsen i pressemeldingen. Til digi.no sier Larsen at selskapet er meget spennende, og sett i betraktning til satsningen på eiendomsmarkedet i Schibsted-eide FINN.no og andre konkurrenter til rubrikksegmentet i avisene.


Adirektas gründer, Lars Eneland, sier i pressemeldingen at samarbeidet med inkubatorselskapet The Growth Factory og A-pressen gjør at selskapet kommer nærmere drømmen om det europeiske marked.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra