A-pressen og Orkla lager FINN-versjon

Schibsted har lenge samlet sine regionavisers rubrikkannonser på nettstedet FINN, mens A-pressens 40 aviser har servert sine rubrikkannonser på nettstedet KUPP. Nå slås sistnevnte sammen med Orkla Medias rubrikkannonser.

A-pressen og Orkla Media hevder satsingen blir "Norges største nettsted for rubrikkannonser" og viser til at samarbeidet baserer seg på annonser fra mer enn 70 aviser med til sammen 2,5 millioner daglige lesere.

Les mer om rubrikkannonsering på nett:

Lanseringen av nettstedet vil skje i løpet av 4. kvartal 2002, og vil vise alle rubrikkannonsene fra Orkla Media og A-pressens aviser, opplyser konserndirektør Jon Espen Lohne i A-pressen og direktør Jan Moberg i Orkla Media, Dagspresse i en pressmelding.


Joint venturet mellom A-pressen og Orkla Media vil satse innenfor tradisjonelle rubrikksegmenter, som stilling, eiendom, motor og båt.

Rubrikkannonsemarkedet i avis er i dag på omtrent to milliarder kroner, hvorav internett foreløpig utgjør en relativt liten andel.

Til toppen