Active 24 Skylder på leverandørfeil

Active 24 mener driftsstansen i går, skyldes feil fra leverandør.

Forrige torsdag ble Active 24 rammet av driftsstans på den norske serverparken. Kundene kunne verken bruke e-post eller komme inn på websider. Feilen rammet både driftssentralen og DNS-serveren til selskapet

Klokken 18 samme dag ble det hevdet fra Active 24 at de fleste tjenester nå skulle være tilgjengelig for kundene.

Men ikke alle kundene er av samme oppfatning.

I en e-post til digi.no i dag skriver en kunde og web-ansvarlig at omfanget trolig er langt større enn det Active 24 selv vil ut med.

Kunden oppgir at web-adressen til selskapet har vært nede i en uke. Selskapet opplevde problemer allerede forrige tirsdag.

Hvor mange andre som kan være berørt er umulig å si, men jeg ville blitt overrasket om vi er de eneste som har problemer. Det eneste vi møter på vår adresse nå er en enkel side med Active 24s logo, skriver den frustrerte kunden.

Kunden har forsøkt å sende e-post til Active 24s support-støtte, men har ennå ikke fått svar. Først i dag morges klarte kunden å oppnå kontakt på det gratis support-nummeret, med beskjed om at en tekniker skal settes på saken. Dettes skjedde etter utallige ganger, der kunden kunne ringe opptil en halvtime av gangen uten å få svar.

Investorkontakt Håkon Welde i Active 24 hevder å ikke ha hatt noen trøbbel etter torsdagen. Han kan foreløpig ikke si noe om feilen, men lover en statusrapport innen kort tid.

Han kjenner ikke til at data har gått tapt for noen kunder. Speiling av systemene og gode sikkerhetsrutiner har sørget for dette, mener han.

Han er forundret over ovennevnte kundes innspill, og mener det må skyldes en feil på kundens egne systemer.

Til toppen