BEDRIFTSTEKNOLOGI

ActiveISP må løse kunderotet

ActiveISP hevder at selskapet ikke har elendig kundeservice eller evig nedetid. Men nå satses det hardere på kundebehandling og ISP-en håper ny maskinvare kan gjøre løsningene mer stabile.

Sigvald Sveinbjørnsson
23. mars 2000 - 07:48
ActiveISP

Fredrik Eldorhagen,Filmguiden.nodigi.no



digi.no

digi.nodigi.no



digi.no



digi.no
Les mer om ActiveISP og kundene:
ActiveISP møter massiv kritikk for slett kundehåndtering
Norsk nettmilliardær med 120 mill. til ActiveISP
Active ISP får testet sisuen
Norsk domenegiver tror på kraftig vekst

Jarle Ødegaarddigi.no


- Dette skal vi selvfølgelig rydde opp i, men vi kjenner oss ikke igjen i den fremstillingen vi har fått, sier Jarle Ødegaard på telefon fra London.

Han trekker frem at ActiveISP skal bytte flere servere i systemet samt at det blir etablert et supportsenter i Nederland. Dette skal etter hva Ødegaard sier, gjøre kundestøtte-situasjonen lettere.

- Når dere hevder at Active skal ta markedsandeler av Sonera i Finland, fordi disse har slett kundebehandling, hvordan kan dere si det når deres egne kunder klager?
- Ja, men det går også på fullservice på tjenester, funksjonalitet og respons på nettet, svarer Ødegaard.

- Hvorfor svarer dere ikke på e-mail?
- Hensikten er å svare på alle henvendelser vi får. Endel går utenfor de tjenester vi tilbyr, men de sendes videre til partnere med kompetanse på det området. Men alle henvendelser på e-mail skal besvares innen kort tid.

- Er det nok med seks personer på support?
- Det er nok med seks personer for norske kunder. Men flere er på vei inn.

- Har dere mye nedetid, mer enn andre?
- Nei, det tror jeg så absolutt ikke. Men vi har litt nedetid på grunn av linjebrudd.

- Hva vil dere konkret gjøre med dette?
- Vi har for det første opprettet 34 kilobit fiber, slik at faren for nedetid blir dramatisk nedssatt. Ny Unix-basert DNS-plattform som skal takle ekstreme mengder domeneregistreringer. Vi er på vei til å sette opp nye mail-servere, samt at alle mailkunder vil settes over på nye mailservere denne uken. Vi ruster også opp webserverne, og der skal alt være klart innen to uker.

- Hvordan har denne saken påvirket emisjonen dere er inne i?
- Dette har ikke gjort noe med den prosessen vi er oppe i nå.

- Skal det nye support-senteret i Nederland også betjene norske kunder?
- Det kan vi ikke kommentere da vi ikke er ferdige, men hensikten er at den skal betjene hele det europeiske markedet, avslutter Ødegaard.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.