BEDRIFTSTEKNOLOGI

Adobe bryter med tradisjon

Adobe har kunngjort at selskapet skal lage konsumentversjoner av tungvektere som Photoshop, Illustrator og PageMaker.

Jens T. Kanden
30. jan. 1998 - 08:42

Adobe Systems har tradisjonelt stått sterk i de profesjonelle grafiske milljøene. Med unntak av PageMill - selskapets program for utvikling av nettsteder, og PhotoDeluxe - et billedmanipuleringsprogram, er alle selskapets produkter rettet mot bedriftsmarkedet og koster flere tusen kroner per stykk.

Torsdag meldte TechWeb News at Adobe vil skrive om og tilpasse grafiske applikasjoner som Illustrator, PhotoShop, PageMaker, og After Effects for hjemme- og småbedriftsmarkedet.

Adobe ser store vekstmuligheter i konsumentmarkedet med applikasjoner som koster under tusenlappen. Selskapets PageMill - for eksempel - er på andreplass i markedet etter Microsofts FrontPage 98. Versjon 3.0 av PageMill kommer i slutten av februar, og fra neste uke vil betaversjon være tilgjengelig på Adobes nettsted.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.